avler liste køb og salg

Avlerliste og salg og køb af dyr

Det er grartis for medlemmer at komme på denne side. Købes og sælges opslag slettes efter 6 måneder, med mindre ejeren beder om at få den slettet før eller hvis ejer beder om at den bliver.

Avlerlisten er permenent så længe man er medlem eller indtil man ønsker at den bliver slettet.

Købes:

Postnr: 3320

15/6-2022

Jeg har brug for en ny GNS vædder til min flok – gerne brun/sort/spraglet som kan passe med mine fårs aner. Helst på Sjælland

Annette Klink Dalgaard – e-mail: Dalgaard@Garbogaard.com – mobil: 2517 5857

Sælges:

Avlerliste:

Postnr: 3320
Firmanavn/gårdnavn: Garbogaard
Ca lam om året: 20
Øko status: Nej
Klovsyge status: ved ikke
Racegodkendelses status: Fleste dyr er GNS

Kåringsstatus:
Enkelt dyrs registrering: ja
Kort beskrivelse: Har mange forskellige farver. Går efter ustresset temperament og gode moder-egenskaber
Kontakt information: Annette Klink Dalgaard – e-mail: Dalgaard@Garbogaard.com – mobil: 2517 5857

Postnr: 4990

Firmanavn/gårdnavn: Radstedlund v/Karina Didriksen
Ca lam om året:50-60
Øko status: nej
M3 status: M3 gælder frem til august 2024 – status kan overtages ved nyetablering
Klovsyge status: ej påvist sidst testet august 2021
Racegodkendelses status: Enkelte GNS, men avler primært efter FS
Kåringsstatus: Få
Enkelt dyrs registrering: ja
Kort beskrivelse: Haft får siden 2006. Vi lægger vægt på dyrevelfærd, har forskellige linier. Dyrene er vaccineret mod stivkrampe & bløde nyrer. Kan levere dyrene. Løbende rådgivning medfølger.
Kontakt information: karina@radstedlund.dk – tlf. 2926 6633

Postnr: 8983
Firmanavn/gårdnavn: Thorup Friland
Ca lam om året: 20
Øko status: Nej

M3 status: 0
Klovsyge status: ved ikke
Racegodkendelses status: Har GNS godkendte avlsdyr fra 2022 og frem.
Kåringsstatus: Ingen
Enkelt dyrs registrering: Ja
Kort beskrivelse: Vi er et lille hobbylandbrug, som har valgt at være med i at avle videre på GNS stammen, vi driver det økologisk, men har ikke status. Alle vores dyr går ude året rundt, og fodres med græs og hø om vinteren, og lever så naturligt som det er muligt. Vi har som regel både gimmere og væddere til salg, både lam og 1 års. Vi er glade for at hjælpe andre i gang, med deres egen lille fårebesætning. Vi kan også tilbyde levering af dyr.

Kontakt information:

Thorup Friland

v/ Lars Peter Thorup

8983 Gjerlev J

Tlf. 2834 8547

Postnr. 9300

Firmanavn/gårdnavn: Dalen

Ca lam om året: ca. 10 lam om året

Øko status: Ej økologisk

Klovsyge status: Testet negativ for ondartet klovsyge 2023

Racegodkendelses status: Alle GNS godkendte

Kåringsstatus: Ej kåret

Enkelt dyrs registrering: Enkeltdyrsregistreret

kort beskrivelse: Vi er et lille hobbylandbrug som avler på gode, stærke og levedygtige dyr. Vi vægter uldkvalitet høj. Vi er godt i gang med at alle dyr bærer horn, da vi syntes at netop dyr med horn giver et æstetisk smukt udtryk, som pynter på vores bakker.

Postnr: 9330

Firmanavn/gårdnavn: Majgården
Ca lam om året: Ca. 15
Øko status: Ja
Klovsyge status: Ej påvist
Racegodkendelses status: Bliver først racegodkendtultimo 2022
Kåringsstatus: ingen
Enkelt dyrs registrering: Ja, anetavler.
Kort beskrivelse: Lille økologisk hobbylandbrug med får, der lever ude året rundt. Fokus på at avle rolige dyr med gode moderegenskaber. Læs mere om os på Instagram:@livetpåmajgården
Kontaktinformation: Karin Melbye,karin.melbye@gmail.com, tlf. 40587244