Hvorfor Medlem

Hvad kan Foreningen for Spælsau tilbyde mig?

Foreningen arbejder på mange planer og vi har som forening tilsammen  en stor indflydelse på racens fremtid. Derfor er det vigtig at så mange som muligt tager del i denne udvikling.

*I forhold til avlsarbejde har vi et godt samarbejde med Foreningen for Gammalnorsk Spælsau i Norge. Her arbejder vi på at bibeholde racen som den var originalt. Samtidig er vi også igang med at finde de linjer, der er bragt til Danmark af racen Fagra Spælsau. Altså er der to typer af Spælsau i Danmark. Vi ønsker at begge typer skal have plads i foreningen.

*Som medlem får du hjælp til kåring af dine Spælsau, og foreningens uddannede racegodkendende dommere tilbyder besigtigelse og gennemgang af din besætning for racegodkendelse af Gammalnorsk Spælsau.

*Som medlem får du medlemsblad , der kan omhandle alt fra stalden  og på folden, til hvad der rør sig på det nationale eller internationale plan, samt tilbud om relevante arrangementer, kurser og foredrag.

*Du får adgang til den lukkede fb.-side for medlemmer af Foreningen for Spælsau.

*Hjælp, råd og vejledning når du vil stille på dyrskuer.

*Du får et netværk hvorigennem det er muligt at finde andre avlere med Spælsau til fremtidig avl, til samarbejde og sparring.

*Ved arrangementer får man som medlem rabat eller gratis adgang (fx kørsel til racegodkendelse betales for medlemmer).

Har du yderligere spørgsmål er du meget velkommen til at kontakte medlemmer af bestyrelsen.

FORSIDE >> MEDLEM?

MEDLEM?